Selecteer een pagina

Polestars online verkoopconcept is de voorbode van iets groter. Steeds vaker zullen we onze wagen online kopen. Dat zegt ook CarNext.com, een verkoopkanaal van tweedehands leasewagens.

CarNext.com, heeft de resultaten van zijn nieuwe Covid-19 Mobility Survey gepubliceerd, waarin 3.000 mensen in zes landen werd gevraagd hoe Covid-19 hun visie op mobiliteit heeft beïnvloed.

Dit zijn de belangrijkste bevindingen van het CarNext.com Covid-19 Mobility bestuurdersonderzoek:

  • Er is een duidelijke voorkeur voor de privé-auto boven andere mobiliteitsoplossingen, waarbij 81% van de ondervraagden nu meer geneigd is te rijden dan het openbaar vervoer te nemen als gevolg van de Covid-19-pandemie.
  • Er is een grote verschuiving in de houding ten opzichte van car sharing en car pooling, met 60% van de ondervraagde mensen die zeggen dat ze zich hier enigszins of zeer onveilig bij voelen.
  • Van degenen die dit jaar vakantieplannen hebben, zegt 84% te willen rijden in plaats van te vliegen.
  • Bijna een derde van de ondervraagden (31%) zijn meer geneigd online een auto te kopen dan voor de pandemie.
  • Bestuurders zouden eerder bereid zijn om een auto online te kopen als er thuisbezorging beschikbaar was (34%); als er een 14-daagse geld-terug-garantie werd geboden (50%); of als er een volledige onderhoudshistorie werd verstrekt (65%).