Selecteer een pagina

Van 10 tot 19 januari werden de deuren van de Heyselpaleizen geopend voor de hoogmis van de automobiel in België: de Brussels Motor Show. Febiac, de Belgische Automobiel- en Tweewielerfederatie, die achter de organisatie van dit evenement zit, spreekt van een succesvolle editie.

“We hadden verschillende doelstellingen toen we deze editie van het Autosalon van Brussel lanceerden”, legt Pierre Lalmand, directeur van het Autosalon van Brussel, uit. “De eerste was om onze bezoekers te informeren over de recente technologische ontwikkelingen in de automobielindustrie. Ik hoor van al onze exposanten dat deze beurs werd gekenmerkt door een ongekend enthousiasme en een grote interesse van het Belgische publiek voor hybride en elektrische motorisaties.”

#WeAreMobility

De tweede doelstelling van de Brussels Motor Show was het bieden van een platform voor alternatieve oplossingen voor de automobiliteit, via de #WeAreMobility-tentoonstelling. “Voor het eerst werd dit in het hart van de Show en gedurende de volledige salonperiode georganiseerd. We zijn ervan overtuigd dat voor veel Belgen het gebruik van micromobiliteit of gedeelde mobiliteitsoplossingen op een bepaald moment in hun dagelijkse verplaatsingen echt een rol kan gaan spelen, en daarom wilden we dat elke bezoeker van het Autosalon van Brussel in contact kon komen met deze oplossingen”, aldus Pierre Lalmand.

Dream Cars-tentoonstelling

Deze editie van de Brussels Motor Show stond ook in het teken van de organisatie van de 6de editie van de Dream Cars-tentoonstelling, die mits het aankopen van een extra ticket toegankelijk was. Deze Dream Cars-tentoonstelling mocht meer dan één op de vijf salonbezoekers verwelkomen.

Meer dan half miljoen bezoekers

Met meer dan een half miljoen bezoekers tijdens de tien publieksdagen kunnen de organisatoren van deze editie van het Autosalon van Brussel tevreden terugblikken.